מהו – מותג פרטי – ברשתות האופטיקה? הסוד נחשף.

מותג פרטי
מותג פרטי

מהיכן מגיעים לארץ מותגי המשקפיים? מהו מותג בינלאומי ומהו מותג פרטי?

מהו מותג פרטי? שוק מסגרות השמש והראיה עתיר מותגים. בכל חנות או רשת אופטיקה בארץ ניתן למצוא מספר לא מבוטל של מותגים ברמות מחיר שונות ומגוונות.

באופן גס ניתן לחלק את שוק מותגי המשקפיים בארץ לשלושה סוגים:

הסוג הראשון – מותגים של בתי האופנה הבינלאומיים העוסקים במוצרי אופנה באופן כללי.

הסוג השני –  מותגים של יצרני המשקפיים הבינלאומיים היעודיים, כלומר – אלו המייצרים רק משקפיים. והסוג השלישי – המותגים הפרטיים של רשתות האופטיקה המקומיות.

הסוג הראשון – מותגי אופנה בינלאומיים:

אלו מותגי משקפיים שמקורם בבתי האופנה הבינלאומיים.

בתי אופנה אלה עוסקים באופנה באופן כללי, בעיקר ביגוד, הנעלה ואקססוריז. רוב בתי האופנה המכבדים עצמם מעצבים בנוסף לשלל מוצריהם – גם קולקציות משקפיים  – כחלק מהקו העיצובי שלהם.

miu-miu_2armani_2prada_2

בין המותגים הבולטים במשפחה זו ניתן למצוא את דגמי המשקפיים של Armani, Prada, DG, Miu Miu, Vogeu וכדומה.

הסוג השני – מותגי משקפיים בינלאומיים:

במשפחה זו ניתן למצוא חברות בינלאומיות שעיסוקן הוא אך-ורק משקפיים. אלו אינן חברות או בתי אופנה, אלא יצרנים שזה כל עיסוקם: משקפיים.

מותג בינלאומי או מותג פרטי?

מותג בינלאומי או מותג פרטי?

מותג בינלאומי או מותג פרטי?

במשפחה מפוארת זו נמצא מותגים מובילים כמו Persol ,Ray-Ban, Bolle, Oakley ודומיהם.

הסוג השלישי  – מותג פרטי:

אלו מותגים אותם מייצרות רשתות האופטיקה המובילות בארץ במיוחד עבור עצמן. ניתן למצוא במשפחה זו את המותגים הפרטיים של רשת הלפרין או את המותגים הפרטיים של רשת אופטיקנה (Koya, Rap, Seven).

גם המותג "Carolina Lemke Berlin"  של רשת קרולינה למקה, או המותג הוותיק "Erroca" שהיה פופלארי מאוד בעבר ברשת אירוקה – כולם מותגים פרטיים שהרשתות מעצבות ומייצרות עבור עצמן.

איך זה מתבצע?

ראשית  – העיצובים.

העיצובים לרוב "מושאלים" מאותם מותגים בינלאומיים מהסוג הראשון או השני (או לפחות מיוצרים בהשראתם). קולקציות המשקפיים של החברות הבינלאומיות נסרקות היטב על-ידי רשתות האופטיקה ונבחרים מתוכם דגמים המסתמנים כלהיטי מכירות אפשריים.

לרוב, בהשראת דגמים אלה מתחילה הרשת לתכנן את הקולקציה הפרטית שלה.

בשלב שני נבחר המפעל שעתיד לייצר את הדגמים. אם בעבר נהגו חלק מהרשתות לייצר באיטליה, הרי שכיום כל ייצור המותגים הפרטיים מבוצע בסין בעלויות נמוכות ביותר.

האיכות לרוב היא סבירה אך נופלת ברמתה מהמותגים הבינלאומיים.

לרוב, קולקציות "המותג הפרטי" שהרשתות יכולות להציג תהיינה קטנות יחסית לקולקציות המותגים הבינלאומיים מהסיבה הפשוטה של גודל השוק בישראל.

לא ניתן לייצר כמות קטנה בלבד מכל דגם נבחר ולכן הרשתות חייבות להגביל עצמן במספר הדגמים אותם היא בוחרת.

מותגים אלה חביבים ביותר על-ידי הרשתות הגדולות מסיבות מובנות – המותג מוצג ומשווק לקהל כמותג בינלאומי רגיל (כמו קרולינה למקה המקפידים ליצור את הרושם באמצעות הוספת המילה "ברלין" למותג) וכך לעתים הוא גם מתומחר – במחיר בינלאומי או קרוב לכך.

מנגד – עלויות הייצור כאמור נמוכות משמעותית ביחס לאותם מותגים בינלאומיים אותם רוכשת הרשת בכסף מלא – ואת שורת הרווח כבר ניתן לחשב לבד..

גורמים בענף יודעים לספר כי בניגוד למותג בינלאומי אותו תמכור הרשת ברווח של כמה עשרות אחוזים, הרי שעל המותגים הפרטיים גוזרות הרשתות רווח של מאות אחוזים.

אז מה לעשות אתם שואלים?

פשוט. אם חפצה נפשכם במסגרת שמש או ראיה מעוצבת באיכות הגבוהה ביותר – כנראה שתישארו עם המותגים הבינלאומיים.

העיצוב מוקפד, הייצור איכותי והקולקציות גדולות ומגוונות. כל זה כמובן עשוי לבוא לידי ביטוי במחיר שלרוב יהיה יקר יותר מהמותגים הפרטיים.

אבל אם אתם מוכנים להסתפק באיכות סבירה תמורת מחיר נוח יותר – המותגים הפרטיים בהחלט עשויים להיות הבחירה הנבונה עבורכם.

יש להוסיף לכך את העובדה שכמעט כל המבצעים האגרסיביים של רשתות האופטיקה כגון 1+3 או 68% הנחה וכדומה – רובם ככולם חלים רק על המותגים הפרטיים של אותן רשתות – והרי לכם חלופה העשויה להיות מעניינת ונוחה יותר כלכלית (גם אם מעט פחות איכותית ומוקפדת) עבור משקפי השמש והראיה שלכם.

 

השוואת מחירים למשקפי אוקלי

משקפי שמש אופטיים – כל האפשרויות

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


דילוג לתוכן